Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022

STEAM θεατρικό, ένα δείγμα εργασίας μαθητών

 

 
Μετά από εφαρμογή των όσων διδαχτήκαμε για την εφαρμογή STEAM στη σχολική αίθουσα το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία από τους μαθητές εκπαιδευτικού σεναρίου θεατρικής παράστασης βασισμένο σε ένα θέμα της χημείας (Περιοδικός Πίνακας). Συνεργάστηκε η καθηγήτρια των αγγλικών για την επεξεργασία των αγγλικών κειμένων , η φιλόλογος για την επιμέλεια του κειμένου και η χημικός για την επιστημονική ακρίβεια των κειμένων.

Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά και αποκόμισαν την επιστημονική ΄γνώση που έπρεπε με ευχαρίστηση.

Ο ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ

(θεατρικό)

Ανοίγει η αυλαία. Ανάβουν τα φώτα. Φαίνονται όλα τα στοιχεία του περιοδικού πίνακα. Πάνω ψηλά, μόνο του στέκει το Υδρογόνο και από πίσω του ένα πορτρέτο του Μεντελέγιεφ, πατέρα όλων των στοιχείων.

(Μπαίνει το Οξυγόνο με το Τιτάνιο)

-          ΟΞ: Τι λέει το αφεντικό;

-          ΤΙΤ: Τι να λέει; Κοιμάται τον ύπνο του δικαίου ο αγάς. Ο εξουσιαστής.

-          ΟΞ: (Ξεφυσάει με αγανάκτηση)Πω ρε Τιτάνιο! Πάλι τα ίδια άρχισες;

-          ΤΙΤ: Αμ τι; Θα κάτσω εγώ με σταυρωμένα τα χέρια και θα αφήσω το Υδρογόνο να κάνει ό,τι θέλει. Είπαμε, είναι το πρώτο παιδί του πατέρα άλλα όχι και έτσι.

-          ΟΞ: Ε τώρα γίνεσαι άδικος.

-          ΤΙΤ: Γιατί παρακαλώ;

-          ΟΞ: Γιατί τον εγκαταλείψαμε μόνο του με όλα τα μέταλλα τους αχρείους. Ίσα ίσα που θα ‘πρεπε να τον λυπούμαστε.

-          ΤΙΤ: Σιγά μην τον λυπηθώ.

-          ΝΕ: Καλά τα λέει ο συνάδελφος! (Εμφανίζεται το Νέο)

-          ΟΞ: Άλλος ποπολάρος από δω…

-          ΝΕ: Έλα, Οξυγόνο, σε μάθαμε και εσένα. Επειδή είστε από την ίδια μάνα τα λες αυτά.

-          ΟΞ: Δεν είναι αυτό… (κομπιάζει-αμήχανος) απλώς… είμαστε όλοι αδέρφια και πρέπει να είμαστε αγαπημένοι…

-          ΝΕ: Τέτοια φούμαρα και αρώματα πες τα στο Βρώμιο μπας και φύγει λίγο η βρώμα από πάνω του.

-          ΒΡ: Τ’ άκουσα αυτό! (Φωνάζει από μακριά το Βρώμιο)

-          ΤΙΤ: Μπα και εγώ νόμιζα ότι το μύρισες, μιας και μόνο εσύ διατηρείς αυτό το προνόμιο. (Γελάει το Λανθάνιο και το Αντιμόνιο)

-          ΒΡ: Είσαι γελοίος Τιτάνιο. Κάτσε με τον μικρό και κάντε όνειρα. (συνεχίζουν να γελάνε) Εσείς τι γελάτε ρε;! Εγώ τουλάχιστον δεν είμαι λάθος του μπαμπά ούτε ορφανός!

-          ΤΙΤ: Τώρα θα σου ‘λεγα καμιά βαριά κουβέντα. Τόσο βαριά όσο το Βάριο.

-          ΟΞ: Αλήθεια αυτός τι κάνει;

-          ΝΕ: Κάπου τον πήρε το μάτι μου. Ναι… τον είδα να μιλάει με τον αδερφό του άπλυτου. Α να τος. Ρώτα τον να σου πει.

(Μπαίνει ο δίδυμος αδερφός του Βρώμιου, το Όσμιο)

-          ΟΣΜ: Τι έγινε πάλι ρε παιδιά; Μέχρι την έβδομη περίοδο ακούγονται οι φωνές σας.

-          ΝΕ: Μάζεψε τον αδερφό σου Όσμιο γιατί δεν θα τα πάμε καθόλου καλά.

-          ΟΣΜ: Μην πεις άλλα, κατάλαβα. Ηρεμήστε όμως και ακούστε με.

-          ΟΞ: Όπα! Τι έγινε;

-          ΟΣΜ: Υπάρχουν εξελίξεις! Όλες οι ομάδες το λένε. Έχει βουίξει ο τόπος! Μα καλά δεν πήρατε χαμπάρι τίποτα;;

-          ΟΞ: Τι συνέβη ρε Όσμιο και θα με σκάσεις,

-          ΟΣΜ: Λοιπόν. Ελάτε όλοι κοντά…

(Μαζεύονται όλα τα παρευρισκόμενα στοιχεία)

-          ΝΕ: Βρώμιο, όπως είσαι, έχεις φύγει από δίπλα μου. Δεν παλεύεσαι!

-          ΒΡ: Ώχου μωρέ πώς κάνεις έτσι;

-          ΟΞ: Θα σταματήσετε επιτέλους; Πνίγομαι!

-          ΝΕ: Δεν μπορείς να ανασάνεις;

-          ΟΞ: Να σου πω, σαν πολύ αέρα δεν έχεις πάρει; Επειδή είσαι ο πιο νέος εδώ μέσα νομίζεις πως θα σε ανεχόμαστε;

-          ΟΣΜ: Όχι πια…

(Τα βλέμματα στρέφονται στο Όσμιο)

-          ΟΞ: Τι εννοείς;

-          ΟΣΜ: Αυτό ακριβώς θέλω να σας πω. Μου εκμυστηρεύτηκε το Κρυπτό, πως έμαθε από το Ήλιο, που μίλησε με το αφεντικό πως έρχεται καινούριος.

-          ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ;;;;;;;; (Φωνάζουν όλοι έντρομοι)

-          ΟΣΜ: Σσσς. Σωπάστε!

-          ΟΞ: Όχι Χριστέ μου! Τι θα απογίνουμε;

-          ΤΙΤ: Γιατί το παίρνεις τόσο βαριά;

-          ΟΞ: Γιατί είμαστε ήδη πολλοί. Είμαστε ο ένας πάνω στον άλλον. Είναι δυνατόν; Και το Υδρογόνο δεν κάνει τίποτα; Είναι ο μοναδικός που έχει επαφές με τον πατέρα. Τι άχρηστος;

-          ΤΙΤ: Χα! Όταν στα ‘λεγα εγώ!

-          ΟΞ: Αποκλείεται! Δεν το δέχομαι! Σίγουρα είναι μια κακοστημένη φάρσα των αλκαλίων. Ναι. Μόνο αυτοί διαδίδουν τέτοιες ανοησίες. Σίγουρα Άσε που το Κρυπτό δεν θα έλεγε κάτι τέτοιο. Αυτού για να του πάρεις κουβέντα πρέπει να τον ορκιστείς εκατό φορές.

(Μπαίνει το Αρσενικό)

-          ΑΡΣ: Πώς κάνετε έτσι;! Για ηρεμήστε λίγο μη τα διαλύσω όλα εδώ μέσα! Άντε να πούμε πήρατε θάρρος!

-          ΝΕ: Α παιδιά κάντε ησυχία. Ήρθε ο άντρακλας, ο μάγκας.

-          ΑΡΣ: Σπόρε, αυτά δεν περνάνε σε εμένα. Κόψε μη σε κόψω.

-          ΝΕ: Πωπω ανατρίχιασα. Πόση τεστοστερόνη να αντέξω το στοιχείο!

-          ΑΡΣ: Πρόσεχε μικρέ γιατί θα σε στείλω στην έκτη περίοδο!

(Πιάνονται στα χέρια. Πάνε να τους χωρίσουν οι υπόλοιποι. Ξαφνικά αντηχεί ένας τεράστιος θόρυβος. Τα φώτα σβήνουν)

-          Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: Παιδιά μου, σταματήστε να μαλώνετε και καλωσορίστε το καινούριο σας αδερφό.

-          ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΑΤΕΡΑ. (Λένε όλοι μαζί με μια φωνή και ένα χαμόγελο πλατύ και αγκαλιάζονται)

ΣΚΟΤΑΔΙ

  

Φίλιππος Διαμαντίδης

Α1






Το Keep Calm and Go Full STEAM Ahead, Χαλαρώστε και Εκσυγχρονιστείτε ΣυSTEAMατικά, είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+ KA1 που εκπονήθηκε από εκπαιδευτικούς του 3ου ΓΕΛ Πετρούπολης την περίοδο 2021-2022, με θέματα σχετικά με τη διαχείριση του άγχους, καθώς και θέματα που αφορούν την εκπαίδευση STEAM. Αυτό είναι το blog μας που συγκεντρώνει το υλικό και οδηγεί στη διάχυσή του μέσω του διαδικτύου. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης


ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΥΘΥΝΩΝ Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας  ιστοσελίδας, δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

STEAM, a school play on the Periodic Table, written in English

And here is our student's,  Philip Diamantidis'  play on the Periodic Table written in English. Enjoy! PERIODIC TABLE “ Play” Τ he...